zondag 17 november 2013

Gedicht Flauwte

Beste bloggers,

Voor een taak van EHBO moeten we in duo een ziektebeeld op een creatieve manier voorstellen. Om deze reden heb ik alvast een gedichtje gemaakt tijdens het brainstormen over het gevraagde thema 'flauwte'.

Flauwte
Druk druk druk in mijn hersenpan,
daar krijg je een flauwte van.
Plots en kort verlies je het bewustzijn,
als reactie op een emotie, uitputting of pijn.
Lang zitten en lang staan,
daarvan kan je door je benen gaan.
Zwarte plekken voor je ogen,
en je voelt je leeggezogen.
Bleekheid,
misselijkheid.
Zweten, maar mijn huid voelt koud aan,
oei oei, een flauwte komt er aan.
Zorg dat ik niet val maar leg mij neer,
anders doe ik mij nog zeer.
Frisse lucht dat heb je nodig,
vele omstaanders zijn overbodig.
Een nat washandje, dat doet je goed,
en je krijgt weer kleur op je snoet.

Groetjes,
Kelsey

Geen opmerkingen:

Een reactie posten